Monday, October 21, 2013

Nota Hati Ummi : Afiq 9 Tahun

 
Catatan Tertangguh : 20 Oktober 2013
 
Seawal pagi semasa hendak ke sekolah, Afiq baru bangun dari tidur. Saya menghampirinya dan mendakapnya sambil mengucapkan Selamat Hari Lahir. Dia yang masih mamai senyum sedikit. Saya agak dia lupa tarikh itu walaupun dia ternanti-nanti sebelumnya.
 
Selamat ulangtahun yang ke 9 anakku sayang. Sudah 9 tahun usiamu, banyak yang berubah. Bersama kelebihan dan keistimewaanmu tetap hadir bersama kekurangan. Kedegilan dan keras kepala yang kadang-kadang merisaukan hati ummi, ummi terima sebagai kelemahan diri sendiri dalam membesarkanmu.
 
Semoga bertambahnya usia, maka bertambahlah keimanan, ketaqwaan dan kematanganmu dalam menempuh kehidupan yang penuh dugaan dan cabaran. Jadilah anak yang soleh, adik yang baik, abang yang penyayang dan yang penting hamba Allah yang beriman dan beramal. Semoga keredhaan dan rahmat Allah sentiasa mengiringi perjalanan hidupmu.
 
"Ya Allah Jadikanlah zuriat-zuriat kami zuriat yang soleh, lembutkanlah hati-hati mereka ya Allah, masukkanlah nur dan hidayah-Mu ke dalam hati-hati mereka. Jadikanlah mereka zuriat yang senang menerima nasihat-nasihat yang baik."
 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...