Tuesday, December 21, 2010

Nenek Facebook






Lilian Lowe, nenek berusia 103 tahun diiktiraf sebagai facebooker tertua di dunia. 
Siap guna iPad lagi tu..
Agak-agaknya, sampai bila kita akan bergelar blogger atau facebooker?? 

Beringatlah..

Sabda Rasulullah SAW :

خيركم من طال عمره و حسن عمله شركم من طال عمره و سأ عمله

“Sebaik-baik kamu ialah mereka yang panjang umurnya dan baik amalannya dan seburuk-buruk kamu siapa yang panjang usianya tetapi buruk amalannya” 
 

Untuk kisah lanjut mengenai nenek ni, anda boleh klik sini.

6 comments:

Liz said...

Liz tak mau bergelar nenek tertua nanti...Liz nak digelar tahfiz yang tertua...hehehe syukur syukur kalau liz dah banyak amalan baik...semoga umur kita 100 tahun ke atas...klu pun guna ipad boleh juga kita baca quraan ya thru ipad...

Unknown said...

nenek tu guna fb tujuan dia guna utk berhubung dgn anak cucu.fb ikitiraf mungkin bdasarkan birthday register.wpun dia bukn islam tak perlu perli nak digelar tahfiz yg tertua. kalo mampu beli saja ipad & baca alquran dari situ
tapi bab kita kena tambah amal tu btul

Bintu Sazali said...

amboi..maju nenek ni!!..hehe..;p


p/s : Ustazah..students SMKAS ada 20org dpt 9A..alhamdulillah. bijak2 budak sekarang ni..huhu

Ummu Ammar said...

Liz > Yup! Betul tu..manfaatkan teknologi untuk mendekatkan diri dengan Allah. Pelbagai ilmu spt Al QUran, hadis, ibadat, tauhid dan banyak lagi yg lain boleh dilayari..pilihan di tangan kita..

Ummu Ammar said...

Sizukabita > Elok juga berhubung dengan anak cucu melalui FB. Boleh merapatkan hubungan.. saya pula tak rasa Liz perli nenek ni..itu mungkin impian dan cita-cita peribadi Liz..

Ummu Ammar said...

Nadiah > Tahniah buat guru2 SMKAS yg dedikasi..saya dapat rasakan bagaimana jerit perih mereka mendidik ~ kerana saya pernah bersama-sama mereka..semoga lebih cemerlang..miss SMKAS so much..masih terasa kegembiraan result PMR 2007..tahun last saya di SMKAS..hadiah yg sgguh bermakna..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...