Wednesday, October 20, 2010

Nota Hati Ummi Di Hari Lahirmu Yang Ke 6

Salam mesra..

Tanggal 20 Oktober kembali lagi. Tarikh istimewa Allah menganugerahkan kami cahaya mata kedua. Bersyukur padaNya kerana 6 tahun yang cukup indah untuk dilalui sebagai seorang ummi pada belahan jiwaku, Afiq. 

Berbanding seorang anak, hati seorang ibu biasanya akan lebih tersentuh pada ulangtahun kelahiran anak. Mana boleh lupa, saat indah menatang permata hati setelah melalui kepayahan, adalah detik indah yang tak mampu diungkap dengan kata-kata. 

Setiap kali ulangtahun kelahiran mereka, hati saya akan terusik dan merindui semua saat-saat indah melihat mereka membesar hari demi hari...

4 tahun

 5 tahun


Kini 6 tahun..

Anakku..
Wajahmu adalah ketenangan,
Senyummu adalah kedamaian,
Tawamu adalah semangat,
Ragammu adalah sabar,
Tangismu adalah kepedihan,
Doa dan kasih tidak bertepi,
Adalah iringan hari-hari kedewasaanmu, 
Sentiasa akan begitu..
Cinta dan sayang tak akan pernah padam,
Selagi ada nyawa dikandung badan..
Semoga keredhaan Allah milikmu
Dunia dan akhirat..

21 comments:

UmmuFarhan said...

salam,

seronoknya tengok anak membesar :). Rasa bahagia di hati ibu..

Nadiah Sidek said...

happy birthday afiq! moga dilindungi Allah sentiasa & jadi anak yg soleh

Nida said...

Salam...

Alhamdulillah dipanjangkan umur olehNya.. selamat ulang tahun kelahiran buat Afiq...

p/s: suka tengok hidungnya.... comel sesangat :)

Hamizah said...

sanah helwah ya afiq..

dia punya birthday sama dgn adik saya..

cantik je tarikhnya tahun ni, kan~20.10.2010

idah @mama izzya said...

slmt ari lahir afiq..moga membesar jd anak yg menurut kata mak ayah

NURUL IZZA said...

SELAMAT HR LAHIR AFIQ..
mg membesar dgn penuh ketaatan pd Allah dan ibubapa..

p.s: mmg betulla kata org, buruk baik anak pun, sejuk hati kita tgk dia membesar, tak pernah lupa jerit perih mengandung n melahirkan..

AimaN said...

Selamat Hari lahir AfiQ yg ke 6 ...dari abg Miman, Yohcik & Ciknab...

GreenJade said...

hepi betday to Afiq

moga terus mnjadi kebanggaan ibubapa..soleh & berjaya dalam hidup di dunia & akhirat yea

jgn nakal2..dgr ckp ummi yea :)

haszuraidah ishak said...

selamat hari lahir afiq..semoga jadi anak yang soleh!!

Bintun Sazali said...

Subhanallah!..geram sungguh la tgk muka dak2..huhu..comel sgt!..bila tgk gmbar afiq masa umur 6tahun, teringat kt adik sy..huhu...:)

Mudah-mudahan Ustazah sekeluarga dikurniakan ALLAH afiat dan keselamatan spnjg hidup ini,AMIN!..

teenage party games said...

And then get mad when people comment on it and tell them to mind their own business? lol

Chik Na said...

hepi besday Afiq..semoga jadi anak yg soleh

makbonda said...

Semakin besar Afiq semakin tualah umminya :)
Semoga Afiq membesar sebagai anak yang kuat mengharungi zaman yang serba mencabar.

Ummu Ammar said...

Ummu Farhan > Sangat bahagia..kan?

Nadiah > SYukran..Insya Allah..

Ummu Ammar said...

Nida > Syukran. Ameen atas doamu..Ummi memang suka gigit hidung Afiq pun..hehehe

Mizah > Syukran..hmmm memang unik tarikh ni kan..?

Ummu Ammar said...

Idah > Terima KAsih..Insya Allah atas doa Idah..

Izza > Yup! Betul tu..menjadi ibu, wpun penat berdepan karenah anak2 tetapi tetap membahagiakan...

Ummu Ammar said...

Abang Miman, yohcik & Chik Nab..

Arigato gozaimasta..! Afiq sayang kalian bertiga...

greenjade > Terima kasih sudi mencoret buat Afiq di sini...Ameen

Ummu Ammar said...

has > Ameen..syukran yer sbb sudi mendoakan Afiq..

Nadiah > Syukran atas doamu..Moga NAdiah sekeluarga juga bahagia dunia dan akhirat..Insya Allah

Ummu Ammar said...

Chik Na > Terima kasih yer..Ameen.

makbonda > Hhmmm...tepat sekali..Kedewasaan anak2 mengajar kita erti keinsafan pada usia kita yg semakin meningkat

Syukran atas doa makbonda..

Zaid Akhtar said...

Bila Afiq nak dapat adik?
:-) ummi dah rindu tu.
hehehe.

Ummu Ammar said...

Amboi 3x...:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...