Sunday, June 10, 2012

3 Hari Di Johor Bahru

Saya memujuk hati saat mula diarahkan berkursus di Johor Bahru, biarpun jiwa memberontak enggan. Masa yang ingin dihabiskan menyiapkan tesis terpaksa dikorbankan. Bagai tahu apa intipati kursus yang akan dihadiri, minat saya untuk pergi sedikitpun tidak muncul.  Namun, saya akur jua kadang-kadang pengorbanan itu perlu dan saya berharap agar beroleh sesuatu sepanjang 3 hari di bandaraya ini. 

Alhamdulillah, selesai jua percaturan saya menghadiri kursus ini biarpun saya cukup tidak selesa bila kursus yang bermotif membangkitkan jiwa bangsa dipenuhi kempen pilihanraya yang terdesak. Tolonglah, kami golongan pendidik yang cukup berharap agar diskusi lebih matang dan intelektual dan bukannya herdikan dan hujjah emosi tanpa asas.


Sejurus Johor Bahru saya tinggalkan..saya ambil yang pahit sebagai pengajaran dan yang manis sebagai kenangan..JB, semoga kita bertemu lagi, mungkin dalam ruang yang lebih beerti.

2 comments:

Zaid Akhtar said...

wah, datang Johor senyap2 ya.
orang kuat ke Kak Lat ni? hingga terpaksa dhantar berkursus ke JB :-)

Ummu Ammar said...

Zaid Akhtar,

Kalau sudah berkarat, macamana nak basuh ye? Cubalah kalu boleh...hahaha..

Biarpun mengantuk, sepanjang jalan pulang..cuba menahan mata untuk menatap bandar Segamat yang sudah lama ditinggalkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...