Sunday, June 17, 2012

Sandwich Sosej

Afiq menggambarkan saya seorang ibu yang hardworking dan love to cook dalam karangan pendek Bahasa Inggeris. Jauh di sudut hati, saya terharu sebabnya saya tidaklah sekerap ibu-ibu lain yang selalu ke dapur. Mungkin itu isyarat dari anakku supaya ummi lebih bermotivasi untuk ke dapur agaknya. Untukmu sayang, sandwich sosej kegemaran, ummi sajikan. Untuk yang sudi mencuba, jom kita memasak...

1

Bahan-bahan : 
Salad, tomato, lobak merah, bawang besar(holland), sosej (direbus & dihiris nipis), mayonis & serbuk lada hitam 

2

 Sosej & sayuran yang telah siap dipotong.

3
Setelah digaul mesra dengan mayonis & sedikit serbuk lada hitam. Perah sedikit lemon@limau nipis. Setelah roti dibakar, masukkan sajian ini sebagai intinya...siap untuk dimakan..:))

Selamat Mencuba.

4 comments:

Ibu Lala said...

Nampak sedap. Tapi anak saya tak suka sayur sayuran. Susah sikit la kalau nak buat. Nanti derang tak makan. Tapi resepi memang best rr.

nazli said...

macam best je....boleh cuba ni..

Ummu Ammar said...

Ibu Lala,

TQ..

Apa kata ibu Lala potong kecil2 sayur tu, mungkin dia makan..kalau ada sayur yg dia suka bleh la try letak..

Macam anak-anak2 saya tak suka sgt bawang..so, saya letak sikit je la..

Ummu Ammar said...

Dr nazli..

Selamat mencuba..pasti lebih sedap..air tgn lelaki apa kurangnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...