Wednesday, April 13, 2011

Apa Sebenarnya?

Salam buat semua..

Terima kasih kepada seorang pembaca blog ini telah berkongsi link tentang kisah sebenar di sebalik kematian adik Saiful Syazani. Anda nilailah sendiri. Klik sini untuk membacanya.


Peringatan dariku..kadang-kadang kesilapan kecil boleh membawa kemudharatan yang lebih besar. Berhati-hatilah dalam mengatur tindakan anda..
Andai ustaz tersebut di pihak yang benar, semoga Allah melorongi kebenaran itu agak tertegak!

4 comments:

Nadiah Sidek said...

nadiah pun ada baca artikel tu. tak tahu la apa yg benar2 terjadi sebetulnya

ibuaiman said...

Salam,
Ini pendapat saya sebagai seorang doktor, daripada pembacaan daripada link tersebut, masih ada persoalan sebenarnya. Adik tersebut mungkin menggigil akibat hypoglycaemic attack (kurang gula dalam darah akibat ditinggalkan kelaparan) atau jika terkena sawan mesti ada punca contohnya jangkitan kuman etc.Jika benar kematian adik tersebut disebabkan oleh perkara-perkara di atas sudah pasti pihak hospital akan telus membuat laporan yang benar. Tapi, tindakan ustaz mengurung budak tersebut keseorangan dalam jangkamasa yang lama tetap tidak patut.Wallahua'lam.

Ummu Ammar said...

Nadiah > Wallahu a'lam..Sebagai pengajaran utk kita..terutamanya sbg guru, mendidik adalah tugas mulia..perlu berhemah, jangan tersilap langkah..apatah lagi pada kanak2 sebesar itu..

Ummu Ammar said...

Ibuaiman > Doktor, terima kasih di atas info ni. Kalau benarlah maklumat yg kita baca di link tersebut betul..saya pun sependapat dgn doktor iaitu tindakan mengikat tangan dan mengurung hampir 2 jam amat tidak wajar..anak sendiri kita tak sampai hati..apatah lg anak org di bwh jagaan kita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...