Saturday, May 01, 2010

Agenda Laknatullah Hina Islam


Salam mesra buat semua..

Saya terjumpa post mengenai gambar-gambar ini di laman web rasmi PPIM. Mungkin ada yang pernah terbaca mengenainya sebelum ni. Arca yang dipamerkan ini adalah sebahagian dari pameran seni di Sepanyol. Nilai sendiri dengan mata hati dan jiwa, kejahatan Yahudi dan Nasrani laknatullah mempermain-main dan menghina Islam, walaupun tidak sekejam penindasan di Palestin namun sensitiviti umat Islam tetap terguris dengan penghinaan sebegini.. Ayuh ! Kita boikot barangan dan keluaran Yahudi dan Nasrani.


Firman Allah swt bermaksud, “Sungguh kamu akan dapati manusia yang paling sengit permusuhannya terhadap orang-orang beriman ialah orang Yahudi dan orang-orang musyrik” (Al-Ma’idah:82)

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan meredhai kamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu).” (al-Baqarah: 120)

13 comments:

Makbonda said...

jom boikot......yang atas tu bukanke tengah mati gantung diri.....,yang duduk u macam orang sakit je.
Yang bawah tu tengah sujud,bersih lagi suci....

deena farhana said...

semoga celaka dan laknat mereka yg melakukan penghinaan ini. Allahu Akbar!

Ummu Husna said...

Amat benar peringatan dan amaran Allah tentang tipu daya Yahudi dan Nasrani ini.

Makbonda, yang atas tu mendongak kepala, tanda sombong sedangkan Allah sangat benci kepada orang-orang yang sombong. Hak tengah tu pulak, seolah-olah merayu yang menipu..hak bawah juga paling sesuai dan tepat, tunduk dan sujud kepada Penciptanya.

Saya terbayang satu je, kalaulah orang betul yang digambarkan seperti itu, hak paling bawah bangun, habis yang tengah dan atas jatuh bergelimpangan !

Sesungguhnya hidup ini satu pengabdian.

"Allahummansurna 'alalqaumil kaafirin"

islami98 said...

jahatnya mereka....semiga mereka mendpt balasan yg sepatutnya..

begitulah...apabila umatislam sudah tiadakuasa mempertahankannya..marilah kita bangkit mengumpul ilmu....agar mereka tewas jua...

saya juga banyak bertengkar dgn org kafir di youtube..sewaktu komen di dalamnya...

bersamalah kita maju ke hadapan...menewaskan pihak lawan...

NURUL IZZA said...

salam UA,

kalau di US ni rata2 pasal movue perang mesti perang dgn org ISlam..dah tu org ISlam (jahat) yang sebelum melepaskan bom ke mesti duk jerit "allahuakbar'. dalam hati.. jahat sgt ke Islam sehinggakan mereka sanggup menghina Islam.

Nida said...

jahatnya!

Hari tu ada kawan anak lihat saya sembahyang, dia tanya saya buat apa, then Mizah jawab ibu sdang sembahyang.. Kawan Mizah tu cakap, hanya Tuhan Kristian yg sebenar2nya Tuhan, dan Tuhan ada digereja.. ibu awak tak guna buat tu semua.. Ya Allah, tersentak saya mendengar cerita itu dari Mizah..

Al-Atiff said...

salam ummu ammar..
ehm, ntah apa lagi yg mereka2 ini mahukan.. sesungguhnya mmg geram melihat apa yg cuba depa ni lakukan..

'Saya terbayang satu je, kalaulah orang betul yang digambarkan seperti itu, hak paling bawah bangun, habis yang tengah dan atas jatuh bergelimpangan ' -setuju dgn ummu husna..

mga allah beri kita uma islam ini kekuatan... amin ya allah...

myself said...

salam. begitulah di akhir zaman ini. kaum yahudi & nasrani akan berusaha utk berada diatas org islam. DALAM SEMUA BIDANG! pengukuhan aqidah diaorg diatur sedemikian rupa & dlm masa yg sama, aqidah & sensitiviti umat islam akan dirapuhkan dgn pelbagai cara! -makanan, urusniaga/muamalat, sistem bank, sistem pinjaman, cara hidup-pakaian, makanan, hiburan, pendidikan dan SEMUANYA!

& umat islam yg bangang & yg tiada sensitiviti tentang islam akan terus hanyut dgn itu semua dan dgn iqtikad "cukuplah dgn solat 5 waktu, puasa, sedekah skit2, doa.. dah boleh masuk syurga dah!"
senang kan nak masuk syurga ni.. hehe..

hanyut bersama Yahudi & Nasrani. wal'ia zubillahimin zalik.

disitulah peranan Taqwa. & ianya SGT2 penting!

Ummu Ammar said...

Mak bonda dan Kak Ina (ummu husna)..

Saya setuju ngan pandangan K Ina..Islam ampuh dan teguh dengan kekuatan dan kebenaran, manakala Yahudi dan Nasrani hanya mampu menindas dan menipu..kebenaran pasti akan menang..tunggulah saatnya yg telah dijanjikan Allah..

deena. Ameen. Allahu akbar!

Ummu Ammar said...

Iffah..

Kalau mampu, berhujah la dengan bijaksana dan berhikmah dengan mereka..kerana manusia ini diberi akal untuk menilai logikal letak duduk sebuah kebenaran..yg dibawa oleh Islam..

Ummu Ammar said...

Izza,

Itulah perang saraf secara halus untuk mengambarkan Islam adalah agama yg ganas dan kejam..dan tujuan kafir laknatullah sebenarnya adalah untuk menutup kezaliman dan keburukan mereka sendiri..

Nida..

Pastinya berada dalam persekitaran yg Nida alami memerlukan kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi penghinaan sebegitu...

Ummu Ammar said...

Al Atiff..

Sebenarnya umat Islam akan kuat dengan kesatuan iman, jihad dan fikrah..krn itulah sumber kekuatan kita sebenarnya..

myself.. setuju sangat2..yahudi dan NAsrani siang malam mencari strategi untuk menghancurkan islam - Pelbagai cara telah digunakan oleh kafir Yahudi dan Nasrani spt yg myself utarakan tu..dan melihat pd keruntuhan moral,akhlak dan aqidah yang terpesong dalam masyarakat kita pd hari ini... jelas sekali mereka cukup berjaya!..

Ayuh saudaraku semua! Kembalikan kesucian Islam dan kegahan agama suci ini..peliharalah insan sekeliling dr terjebak dan terpengaruh dgn Yahudi dan NAsrani...laksanakan amar makruf nahi munkar..Moga Allah melindungi kita dgn rahmatNya..Ameen

Makbonda said...

Ya, mari kita fikir untuk zikir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...