Friday, April 16, 2010

Secawan Kopi Semangkuk Laksam

Salam ukhuwwah buat semua..

pic credit : google

Secawan kopi,
Semangkuk laksam,
Sebuah cerita,
Sejuta rasa,
Melengkap bahagia
Sebuah kehidupan.

Memang indah cerita hujung minggu kalau dikongsi dengan yang tersayang. Setelah hampir 2 minggu, saya, suami dan anak-anak pulang menjenguk ayahku di KT. Bersua dan bercerita dengan ayahanda sambil menikmati laksam yang diiringi keenakan kopi  panas memang detik yang indah dan bermakna. Hujung minggu yang manis! Moga rahmat dan keizinan Allah memanjangkan usia dan menemukan kami untuk waktu-waktu seterusnya..Insya Allah.

12 comments:

ummumishkah said...

alhamdulillah.. ada ruang utk angah bersama ayahanda.. dpt mkn laksang pulok tuh! Miss my murobbi ayahanda so much... hanya doa penghubung kami.

bnaim said...

salam ummu..

laksam kegemaran ummi tu , hai terliuq nya..

makbonda said...

Laksam?hmm antara juadah yang makbonda suka tapi tak pernah buat sendiri.
Bagaimana keadaan keluarga di sana,semoga sentiasa di lindungi Ilahi.

Ummu Ammar said...

Che Sue..

Alhamdulillah..kesempatan yg ada inilah utk berbakti stkt termampu..Angah pun rindu sgt kt arwah ibu..kalau dia ada lg meriah bila bkumpul mcm ni..

Ummu Ammar said...

Kak Ummi..

Kegemaran saya juga...sekali sekala dpt makan laksam memang nikmat sangat..

Mak bonda..

Saya pun..hehehe..selalu beli jer..Alhamdulillah family OK..Syukran sudi doakan..

bidadari besi said...

salam singgah..

alhamudlillah..sya sihat aja.. moga akak & family juga begitu ya...

waa..sedapnya...tmbh plak dpt mkn b'sama family...(",)

Iffah Nabiha Ahmad Jailani said...

mmm yummy sy tgh puasa ni...hehe :)

deena farhana said...

sedapnya...jadi lapa terus di pagi buta melayari blog sahabat2...

moga kakak dan keluarga sentiasa dlm rahmat lindunganNya..ameen

Ummu Ammar said...

bidadari besi,

Tu jd berganda sedapnya..kalau makan sorang2 mesti tak lengkap nikmatnya tu..

Iffah,

Sabar ye dik..nanti bila berbuka, mintak mak buatkan..laksam UK lagi..:D

Ummu Ammar said...

deena,

Terima kasih atas doa adik..moga keluarga deena pun sentiasa dalam lingkungan kerahmatan dr Allah SWT..

Syukran jazilan sudi bg award..:p

Hamizah said...

bestnya laksam tuh..wat sdiri?

ibunoor said...

Salam Ummu Ammar...

Teringin juga hendak merasa laksam. Have never taste it before and could not imagine how will it feels when it's inside our mouth!

Gambar2nya je yang selalu ditatap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...