Friday, August 28, 2009

PERGINYA SEBUTIR PERMATA : SENATOR PROF DATUK DR ISMAIL MD SALLEH

Sudah ketetapan Ilahi, setiap yang hidup pasti akan menemui kematian. Kita tidak boleh mengelak dan mengubahnya walaupun sesaat. Bila tiba masa dan waktu, pasti Allah SWT akan menjemput untuk bertemu..Cuma fikirkan.. bilakah mati akan menjemput kita? Dan apakah kita telah bersedia untuk kembali menemui Allah..

B
aru-baru ini kita kehilangan Allahyarham Ustaz Asri Rabbani dan malam tadi kita dikejutkan dengan pemergian seorang cendiakiawan kita iaitu Allahyarham Senator Prof Datuk Dr Ismail Md Salleh. Justeru, saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan Takziah kepada seluruh ahli keluarga Allahyarham Senator Prof Datuk Dr Ismail Md Salleh yang telah kembali ke rahmatullah semalam akibat serangan jantung.

Pemergian tokoh akademik dan ekonomi negara hari ini adalah satu kehilangan besar dan tiada gantinya kerana pengorbanan Allahyarham yang tidak terhitung dalam mengangkat martabat dunia pendidikan, membantu memacu ekonomi negara dan membela nasib golongan orang kurang upaya (OKU). Allahyarham adalah insan yang sangat dikagumi, walaupun kekurangan diri, namun itu bukan penghalang untuk mencapai kejayaan

Dr.Ismail mencipta sejarah sebagai Senator pertama yang dilantik daripada kalangan Orang Kurang Upaya dan cacat penglihatan di Malaysia. Allahyarham juga ialah bekas timbalan ketua pengarah Institut Kajian Strategik Antarabangsa (ISIS), ketua pegawai eksekutif Twintech Holdings dan naib canselor Universiti Kolej Antarabangsa Teknologi Twintech. Allahyarham Ismail dilahirkan di Pasir Mas, Kelantan pada 2 Sept, 1947 dan pernah mendapat pelbagai anugerah atas kecemerlangannya termasuk anugerah Guinness Book of Records sebagai orang cacat penglihatan pertama di dunia mendapat ijazah doktor falsafah.

Al Fatihah...Semoga Allahyarham ditempatkan dikalangan hamba-hambaNya yang soleh. Amin.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...