Wednesday, July 13, 2011

Catatan Harapan



Allah SWT menyatakan di dalam firmanNya:
Serulah manusia ke jalan Rabb-mu (Allah) dengan jalan hikmah (hujjah) dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik” 
(Surah an-Nahl : 125)


Bermula dari minat, blog ini lahir  pada awalnya penuh kekurangan. Minatlah yang mengeksploitasi bakatku yang secubit garam ini untuk menulis. Biarpun tidak bergelar penulis hebat, saya berharap sepatah dua kata yang tertulis di sini mampu menyumbang kepada penyuburan jiwa dan rohani ke arah merebut redha Ilahi. 

Beralaskan cerita dan rentak kehidupan, saya cuba berkongsi pengalaman, perasaan, ilmu  dan sudut pandang agar kita sama-sama lebih menghayati kehidupan kurniaan Ilahi ini dari perspektif jiwa yang sebenar.

Cukup 2 tahun saya menulis di pentas maya ini.  Percayalah, saya sebenarnya lebih banyak belajar berbanding dengan apa yang saya tulis. Saya berharap untuk terus berblog dan menulis selagi dikurniai Allah daya dan tenaga. 

Terima kasih buat semua yang membaca dan mengikuti blog ini. Kesetiaan anda saya dambakan. Mohon dimaafi segala kekurangan.

Rasulullah SAW bersabda:
“Jika manusia mati, putuslah amalnya kecuali tiga macam: sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat, dan anak shaleh yang mendoakan kedua orang tuanya” (HR. Muslim)

 "Orang boleh pandai setinggi langit, tapi selama ia tidak menulis, ia akan hilang di dalam masyarakat dan dari sejarah." - Pramoedya Ananta Toer

2 comments:

Unknown said...

tahniah ya kak.. dah dua tahun anda meluahkan ulmu disini...

Ummu Ammar said...

alimaz..

syukran jazilan atas sokonganmu..:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...