Thursday, July 01, 2010

Senja Nan Permai

Salam mesra buat semua..

Mempunyai minat dalam fotografi menyebabkan saya gemar merakamkan situasi yang saya rasa menarik untuk diabadikan. Cuma sayang, kamera saya cuma kamera digital biasa. Kalau  guna DSLR barulah kualitinya lagi tinggi..kan??

Dua gambar yang saya nak tampal kali ni, sempat saya ambil semasa senja berlabuh. Sungguh indah sekali ciptaanNya..



Di pesisir air Taman Shah Bandar, Kuala Terengganu. 
Di sinilah Monsoon Cup berlangsung bila musim tengkujuh.



Di persisir Pantai Penarik, Setiu. Pantai kegemaran kami. 
Masih bersih dan belum dicemari pembangunan menambak pantai. 
Masa ni anak-anak tengah galak mengacah ombak. 
Berlari-lari meloncat kegembiraan bila dikejar sang ombak.

Bila diamati macam simbolik pulak gambar ni..
Anak-anak, laut, ombak, cabaran, kehidupan, masa depan....
Ada perkaitannya?? Hhhmmm...

18 comments:

Ibuhani said...

hehehe...kehidupan dan masa depan anak2 mmg bgkan laut.....yg penuh dgn cabaran. Cabarannya bgkan ombak ada yg besar n ada yg kecil..... :)

deena farhana said...

cantiknye pantai2 tu....

ummumishkah said...

rindu kampung halamanku!!

Hamizah said...

saya suka senja..tambah2 d tepi pantai..

makbonda said...

Makbonda setiap kali dapat ke kuala Terengganu pada bulan Desember,ketika ombak laut terlalu besar,adik kat terengganupun tak berani turun pantai,masa bulan lain tiada kesempatan.

Nadiah Sidek said...

dslr masukkn dlm wish list la kak..hehe..

al-lavendari said...

salam.

pemandangan yang memukau.

pulau yang nampak berbayang dalam gambar dua tu, pulau apa namanya ?

teenage party games said...

The city water system then supplies water from the tower, which, because of it's height, provides sufficient water pressure to all the outlets..

teenage party games said...

How about a small cupcake tower on each table? Or put them nicely on a cake plate on each table? This would be a little more personable than having one large one somewhere else.

fa10 said...

cantik, cantik... perlu guna slr pun ok kan?

kakyong said...

rindunya pantai.. dulu masa dok sebrang takir hari2 dok tepi pantai... :D

Ummu Ammar said...

ak ANi > TQ atas falsafah ni..tepat sekali..laut yg terbentang luas tu umpama prjalanan kehidupan yg perlu mrk tempuhi...penuh ranjau dan dugaan..

deena > Pantai ni masih cantik, asli dan bersih..mmg cantik dan mndamaikan..

Ummu Ammar said...

Che Sue > Pantai yg pastinya byk kenangan tuk Che Sue kan..??

Mizah > Huhuhu..senja ni mcm syahdu jer..menginsafkan..

Ummu Ammar said...

makbonda > Bulan Nov - Disember mmg org tak turun ke pantai..duk jauh2 jer..lgpun musim hjn, tak sesuai utk berrekreasi..

nadiah > Ok gak tu..skurang2nya bila nadiah nak bg hadiah kak akak..tak pyh fikir pjg..DSLR dah memadai..hihihi..

Ummu Ammar said...

al-lavendari > Maaf..saya tidak pasti pulau apa..nanti saya check dulu yer..

fa10> SLR pun Ok kan..??Kalau DSLR lg OK..

hazlina said...

saya sangat rindukan negeri trg...x sabar nak balik beraya...saya pun teringin sangat utk ada kmaera dslr..hehehe

Ummu Ammar said...

HAzlina > Duk Trg kat mana?..Jom kumpul duit beli DSLR..atau mintalah hubby hadiahkan..hehehe

hazlina said...

Maaf kak baru balas komen kat sini,kg halaman saya daerah batu rakit berhampiran maktab perguruan...rindunya nak balik..
WAJIB tu kumpul duit untuk dapatkan DSLR..hehehe!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...