Wednesday, November 18, 2009

Sanah Helwah Buatmu..

Salam mesra dan ceria buat sahabat-sahabat semua.. Manusia memang mudah lupa. Begitu jua saya. Apalagi dihimpit kerja-kerja hujung tahun kat sekolah sampai saya lupa pada tarikh yang cukup penting. So, entry kali ini khas untuk menyatakan ucapan hari lahir..buat abangku, Azam yang ke 37. Banyak yang nak diucapkan sebenarnya, namun saya doakan semoga dia beroleh kebahagiaan, ketenangan dan kesejahteraan dalam hidup di dunia ini mahupun di akhirat nanti. Jua didoakan semoga dapat complete study dengan jayanya dan dimurahkan rezeki serta dikurniakan zuriat yang ramai. Amin.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Jua, ucapan Sanah Helwah yang ke 28 untuk sahabatku Azie, Guru Data sekolahku yang sibuk amat hari ini dengan data-data SMMnya ..Happy Birthday Zie..moga ketenangan dan kebahagiaan hakiki mengiringi setiap perjalanan hidup dan moga sentiasa berjaya dalam setiap perkara yang dilakukan..

13 comments:

Nida said...

Kesibukan sentiasa menghambat kita dari hari ke hari.. saya pun kadang2 sampai terlupa tarikh2 penting dalam hidup...

NuR said...

saya rasa kak, thn ni sibuk betul bagi guru di skolah.. masa rasa singkat. byk pula aktiviti yg bertindih.... baru boleh tarik nafas lega sbb dah cuti awal sehari... hehe!

Ummu Ammar said...

Nida..

Betul tu..kadang2 bukan sahaja tarikh penting boleh lupa..benda2 lain pun boleh lupa...lupa ltk brg kt mana, lupa itu, lupa ini, kdg2 nk ambik anak kt tadika pun boleh lupa...dek sibuk kt sek..

Ummu Ammar said...

Nur..

Hmmm..Setuju sangat..tak tercapai tangan rasanya..tiap2 tahun makin banyak rasanya tugas dan program btambah..

Contohnya 2 hari lps...tetiba dtg waran/peruntukan utk buat program..Ya Allah, esok dah cuti..so tpaksalah merangka kertas kerja olok2 dulu..pogramnya dilaksanakan tahun dpn...

mamalieyna said...

Sanah Helwah juge utk abang dan kawan Ummu Ammar..hehe..Sanah Helwah tu selamat hari ulangtahun ke?.. :) dl blajar bhs arab dr form1 sampai form 3, tp tak ingat sgt..huhu..

Ummu Ammar said...

Syukran jazilan mamalieyna..

Org Arab ucap hari jadi dengan ucapan sanah helwah..maksudnya satu tahun yang manis/indah..

Pernah belajar Arab ek? nanti blehlah kita speaking Arabic..

Si Beloot said...

Jazakillahu khairan kathira ya ukhti...
hehehe zamanun towil la atakallam billughatil arabiah...ada lagi belum hilang !

Ummu Ammar said...

Ahlan ya akhi..

Afwan kathira..sanah helwah! wa mabruk alaik!

Allughatul A'rabiyyah lughatul ahlul jannah..Kallim A'rabi! wamarisuha fi hayatika yaumiyyah..

teenage party games said...

I have many notes for this one speech and I don't know anything about speech writing. Is speech writing similar to demonstrations or reports?

teenage party games said...

really you have a good feature that how we can reflect your thought and how?

teenage party games said...

hmm really nice blog post. Keep it up.

teenage party games said...

Setiap Yang Bernyawa Pasti Akan Menemui Ajal Cukuplah mati itu sebagai satu peringatan bagi yang hidup. Nabi juga berpesan bahawa sebijak-bijak manusia ialah mereka yang sentiasa mengingati mati.

Wiwit Kurniawan said...

makasih infonya kakak, blognya Rekomendasi banget nih. bermanfaat dan membantu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...